Sidor

lördag 8 mars 2014

Muksut bambuhampainlägg


Muksut bambuhampainlägg består av två lager bambuhampafleece gjort av 48% bambuviskos, 24% bomull, 18% polyester och 10% hampa. Nya mäter de 35x40 cm. Mina välanvända mäter ca 31/32x36 cm.

Jag köpte mitt första inlägg för närmare ett år sen för att använda i Muksut pocketblöja. Inlägget är väldigt mjukt och har senare kunnat användas i alla möjliga pocketblöjor. Inlägget viks två gånger till en avlång limpa för att passa i blöjorna. Det är ganska tunnt vilket ger en smidig blöja. Jag tycker det är perfekt att använda dagtid. Det suger bra, men antagligen inte tillräckligt för att kunna användas som nattinlägg. Ska vi gå ut på en längre promenad väljer jag istället Muksut bambuinlägg som jag tycker suger bättre men är tjockare.

Eftersom jag gillar inlägget väldigt mycket, har jag köpt några flera begagnat. Inlägget jag köpte nytt ser fortfarande jättefint och nästan nytt ut. De jag har köpt begagnat var däremot ganska sneda när jag fick dem. Jag har inte lyckats rätta till dem även om jag sträcker alla inlägg efter tvätt. Inlägget jag köpte nytt ser ni på bilden ovan, bilden under visar ett inlägg jag har köpt begagnat. De begagnade ser inte så fina ut, men när de viks för att användas i en blöja fungerar de helt fint. Med tiden har alla inläggen blivit aningen noppriga men inte så mycket att det stör.

Den senaste tiden har jag upptäckt att dessa inlägg är perfekta att använda som prefold i skalbyxor. De är mjuka mot barnets hud, tunna och smidiga och har god uppsugningsförmåga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar