Sidor

tisdag 21 januari 2014

Inlägg från Geffen Baby


Jag har haft nöjet att få testa tre inlägg från Geffen Baby åt nätbutiken tuvellin.se. Inläggen består av fem lager tyg i 60% hampa och 40% bomull. Geffen baby har många olika inlägg, de jag har testat är:

Quick Absorbers Plus, ett inlägg i jerseytyg (med gul kant, längst upp på bilden)
Super Absorbers Plus, ett inlägg i fleecetyg (med lila kant)
High Absorbers, ett kortare inlägg med fleece på ena sidan och jersey på den andra sidan (med vit kant)

Jag har använt inläggen i bumgenius pocketblöjor och de har fungerat väldigt bra hos oss.  Inläggen suger bra och är tunna så att blöjan blir väldigt nätt. Någon gång när blöjan har varit på extra länge har inlägget varit helt fullt, så jag tror att det kan behövas två inlägg på varandra om man vet att det kommer gå lång tid till nästa blöjbyte. Men för normal användning dagtid räcker det med ett inlägg. Läckage har vi bara upplevt en gång. Då var vi ute på en lång promenad i många timmar och hade bara det stora inlägget i jersey.  Jag var säker på att inlägget skulle suga så bra att det var tillräckligt med ett, men när vi kom hem upptäckte jag att det hade läckt och hela inlägget var plaskblött.

Storleksmässigt tycker jag att bredden är perfekt. Men jag tycker att det största inlägget i jersey är aningen för långt. Det är så långt att det måste vikas lite för att få plats. Men det viks bara in några cm. Om det vore ännu längre hade det varit läggare att vika en ordentlig bit av inlägget, men nu blir det mest som en jobbig liten extra kant. Jag önskar att det var några cm kortare. Det stora inlägget i fleece går precis att få i en blöja då det har krympt mer, men det hade inte varit några problem om även det var lite kortare. Dessa Plus-varianter är de längsta, det finns kortare varianter av inläggen också.

Alla tre inläggen känns oerhört mjuka och sköna. Specielt jersey-inlägget har en helt underbar yta även efter att det har hängtorkat. Fleecen blir något nopprig men jag gillar den också väldigt mycket. Det här är några av de lyxigaste inläggen jag har. Det enda negativa jag kan komma på är att torktiden är ganska lång, men det är egentligen inget jag ser som ett problem. Jag väljer hellre lång torktid och bra material än kortare torktid. Och möjligtvis att de måste tvättas separat 3 gånger för att inte skada andra blöjor (eftersom de delvis består av hampa). Men det är verkligen småsaker. Jag kan varmt rekommendera andra att testa Geffen Babys inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar