Sidor

onsdag 6 november 2013

Pea Pods pocketblöja


Pea Pods pocketblöja finns i olika storlekar, jag har provat storlek M som ska passa barn mellan 8 och 16 kg. Blöjan har fleece på insidan och två knapprader för att justera bredden runt magen. Med blöjan följer ett fyrkantigt inlägg i bambu som viks tre gånger innan det stoppas i blöjan. Tyvärr glömde jag fotografera inläggen innan jag sålde mina två blöjor.

Jag tyckte aldrig riktigt om Pea Pods pocketblöja, men jag har svårt att förklara varför. Det var inget fel på funktionen, blöjan höll tätt och satt ganska bra på barnen. Vi hade inga problem med läckage eller röda märken, men jag tyckte att passformen hade kunnat vara något bättre. Blöjan är ganska stor runt midjan och PUL-tyget kändes lite löst eller slappt. Inlägget suger väldigt bra men jag tyckte det blev för hårt och klumpigt så jag använde andra inlägg istället.

Det finns alltså ingenting konkret fel på blöjan, det var bara många små detaljer jag inte tyckte om. Mina två exemplar blev alltid liggande längst ned i blöjhögen och användes bara när alla andra blöjor var smutsiga. Jag valde därför att sälja dem. Om jag ska avsluta med något positivt, så gillar jag att blöjan har färgat fleecetyg. Det är en rolig detalj och det är både snyggt och ovanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar