Sidor

tisdag 6 augusti 2013

Blöjbyxan Smart från ImseVimse

 
 
Över våra vikblöjor har vi bl.a. använt blöjbyxor Smart från ImseVimse. Smart är en tunn blöjbyxa i PUL-tyg som finns med knappar eller kardborre. Den finns i två storlekar, small 4-9 kg och large 9-16 kg, och i två olika färger/mönster. Vi har två stycken med knappar i storlek small, en i varje färg.

Byxan är ganska bred bak vilket passar perfekt över vikblöjor. Den har vita knappar som justerar höjden/storleken och som man fäster byxan mitt fram med. Dessutom finns gröna knappar som man använder för att justera lårbredden. Att knapparna har olika färger är väldigt smart. Med så många knappar på en byxa skulle det annars vara svårt att veta vilka knappar som hör i hop.



Jag tycker att Smart är en perfekt blöjbyxa att ha över vikblöjor. Den är ganska fast i formen och inte alls lika töjbar som Alvehamns skalbyxor. Det gör att den för oss inte passar lika bra över formsydda blöjor.

ImseVimse har verkligen lyckats med designen. Jag är ganska trött på alla djurmotiv de har på sina blöjor, men den vita byxan med de gröna knapparna tycker jag är supersnygg. Den påminner mig om en gammaldags klassisk blöja. Visst är det fantastiskt att några få gröna knappar kan göra så mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar