Sidor

torsdag 10 juli 2014

Geffen Baby vikblöja


Geffen Baby vikblöja i hampajersey är gjord av 60% hampa och 40% ekologisk bomull. När den är ny mäter den 66 x 66 cm men den krymper en hel del och mina använda blöjor mäter ca 64 x 53 cm. Vikblöjan blir alltså rektangulär efter ett antal tvättar. Runt hela blöjan finns en grön kontrastsöm. Kanterna rullar sig in en hel del efter några tvättar.

Jag blev tipsad om att prova Geffen Baby vikblöja som inlägg i Flip. Och det är så jag använder den. Hampajerseytyget håller sig mjukt tvätt efter tvätt även om jag alltid hängtorkar blöjorna. Blöjorna suger bra och jag brukar limpvika dem så att det finns lite extra tyg och uppsugning längst fram. Mina vikblöjor har inte blivit det minsta noppriga efter upprepade tvättar och det är riktigt bra kvalitet.

Eftersom jag skaffade vikblöjorna för bara några månader sedan, har jag inte haft möjlighet att prova dem på en nyfödd bebis. Jag vet därför inte hur det fungerar att vika dem som klassiska vikblöjor. Den rektangulära formen kan möjligtvis göra det lite besvärligt, och jag undrar också hur bra det fungerar att fästa en snappi i tyget. Kanske finns det någon läsare som har erfarenhet av det? Hade jag haft en liten nyfödd bebis skulle jag iallafall inte tveka med att prova, för tyget är så otroligt mjukt och bekvämt. Som inlägg i pocketblöjor har jag provat blöjorna, och det fungerar riktigt bra. Det enda jag tycker är lite jobbigt är att kanterna rullar sig. När jag ska använda blöjorna måste jag alltid försöka platta till kanterna men lyckas aldrig helt. Men jag gillar vikblöjorna mycket och vi använder dem flitigt.


Limpvikt i Flip:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar