Sidor

lördag 6 maj 2017

Att börja om

Nu har det gått några år sen jag hade blöjbarn, och bloggen har vilat. Till sommaren kommer ett nytt litet tygblöjebarn födas, och jag kommer därför blåsa liv i bloggen igen.

När min son blev blöjfri för två år sen valde jag att sälja min fina tygblöjesamling. Det enda jag sparade var alla inlägg och vikblöjor, alltså det som saknade resår. Det var en härlig känsla att nu kunna plocka fram lådan med alla mina gamla inlägg, en salig blandning mellan egensydda och köpta. Inlägg har jag därför tillräckligt av för att klara en hel blöjperiod, men jag fick starta från början med att köpa blöjor.

Jag har de senaste månaderna köpt på mig en hel del blöjor. En del gamla favoriter var självklara i min nya samling men jag kommer också att prova flera nya blöjor.

Några blöjor som jag kommer testa (som jag inte har testat tidigare): Alvehamns formsydda Emiliten-blöja, Crazy banana formsydd blöja, Ruskovilla ullbyxa med långa ben, Muksut ullbyxa med långa ben, GroVia One, ImseVimse aio storlek preemie och Bumgenius newborn.

Blöjor som jag är sugen på att testa: Poops! ullskalblöja med inlägg som fästs med knapp, ImseVimses nya inlägg i ekologisk bomull till one size-blöjan, Totsbots easyfit star, Sloomb basewoolies, Blueberry Simplex Side Snaps och Geffen baby prefold.

Den här gången kommer jag också testa tvättlappar i tyg. Jag är särskilt nyfiken på ImseVimses tvättlappar och Geffen babys tvättlappar.

Tipsa mig gärna om andra blöjor ni tycker jag borde prova.

En låda full med blöjor redo att användas:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar