Sidor

lördag 11 april 2015

POOPS! allt-i-ett, uppdatering


Nu är det på tiden att jag gör en uppdatering om POOPS! allt-i-ett. Min första recension av blöjan kan ni läsa här. Det har sedan dess gjorts flera förändringar av blöjan i naturmaterial och nu har jag provat den nya versionen och kan jämföra med den gamla.

I den nya versionen är bomullen ekologisk, vilket den inte var i den gamla versionen. Det tycker jag är en väldigt viktig förändring! Den nya versionen har dessutom fått ett slät jersey-liknande tyg längst upp mot barnets hud som inte fanns i den gamla versionen. Den gamla versionen har frotté mot barnets hud och den kan kännas ganska sträv efter tvätt. Jag upplever att det är en enorm skillnad i hur mjuka de två blöjorna är, den nya versionen är otroligt mycket mjukare än den gamla. Jag upplever också att den nya versionen har tjockare inlägg än den gamla versionen. För oss som är i slutet av blöjperioden är det bara bra med ett tjockt inlägg. Stora barn behöver blöjor med god uppsugningsförmåga och det har verkligen denna blöjan. Om man däremot har ett spädbarn kan jag tänka mig att blöjan blir tjock och aningen klumpig. Men det här är en läcksäker blöja som fungerar klockrent hos oss.

En sista förändring är att POOPS! har börjat sälja blöjor med mönster. Både sonen och jag uppskattar det fina mönstret med hundar och katter.

POOPS! allt-i-ett har alltså genomgått tre förändringar, och jag upplever alla förändringarna som förbättringar.

Den gamla versionen till vänster, den nya versionen till höger:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar